Friday 15 September 2017

Filled Under:

'Saya takkan lupa semua moment saya dihalau di depan pagar rumah Datin'


Tergamak seorang ibu mertua memfitnah menantunya kononnya wanita itu telah menyihir anak lelakinya. Lebih teruk lagi, si ibu mertua sanggup mendoakan menantunya itu keguguran. 

Bagaimanapun, wanita itu menafikan dakwaan tersebut dan mendedahkan ibu mertuanya mahu meruntuhkan rumahtangganya sehingga sanggup melemparkan pelbagai dakwaan yang tidak masuk akal. Bertambah malang apabila si suami termakan hasutan si ibu lalu menyebabkan pasangan itu bercerai dengan talak tiga.  


AND TODAY, I'm wearing our 'jubah nikah' to hear the result. Thank you for all 3 talaq you gave me. Allah knows best. I've nothing to say to you. Wish you all the best. Semoga berbahagialah ya. 

For my lovely mother-in-law, congratulations Datin for made us into this situation. Malam ini dah boleh buat parti dan sujud syukur ya sebab dah berjaya menghancurkan semua. Dulu Datin pernah kata yang anak Datin takkan bahagia kalau teruskan perkahwinan ini dengan saya. Ya, betul itu. Saya setuju sebab takkan ada orang pun yang bahagia kalau ada 'ibu mertua' seperti Datin ini. 

Tahniah sebab sudah berjaya meruntuhkan pernikahan ini sebanyak dua kali berturut-turut dan mendoakan Ali gugur sejak dari dalam perut. Alhamdulillah Ali sudah berusia 8 bulan. Tahniah sebab Datin, saya terpaksa tinggal seorang diri di rumah sewa sepanjang saya mengandung. Tahniah sebab Datin, saya kena beranak seorang diri tanpa suami di sisi. Tahniah sebab Datin, anak saya tak diazankan oleh bapa dia dan tidak pernah berjumpa langsung mahupun kenal bapa dia hanya selepas dia berumur 8 bulan iaitu dua minggu yang lalu. Itupun sebab kena datang mahkamah. Thank you so much!

Untuk setiap tuduhan Datin, yang kononnya saya menggunakan Ali untuk meminta macam-macam pada anak Datin, saya redha. Dan untuk setiap harta yang Datin fitnahkan saya untuk mengambilnya, jika betul saya tak pernah ada niat. Saya doakan segala harta itu ditarik semuanya dari Datin. Dan saya tidak redha langsung Datin mendoakan keburukan untuk anak saya. 





Lagi satu, kirim salam pada ustaz-ustaz yang Datin gunakan untuk memberitahu yang saya ini ada sihir anak Datin sampai meroyan ingat saya. Mungkin saya guna bomoh Russia kot? (kehkehkeh)Kasihan anak Datin sebab kena ugut jadi anak derhaka kalau tak dengar cakap Datin. Tak bau syurga katanya kalau ibu bapa tak redha. 

Saya takkan lupa semua moment saya dihalau di depan pagar rumah Datin dan masa kita bergelut seperti madu berebutkan suami, masa Sayf Ali berusia 7 bulan dalam perut saya. 

Sekarang Datin dah boleh tidur lena sebab saya dan anak DAtin sudah tidak boleh bersama lagi. Cuma satu saya boleh kata, saya tak maafkan atas apa yang Datin buat pada saya dan anak saya. DAn saya doakan Datin panjang umur, tak tercabut nyawa dari badan selagi Datin tidak minta maaf pada Sayf Ali. Wish you all the best with your family. 

Ikutkan hati, saya memang nak tayang muka Datin tapi tak apalah, buat semak Facebook saya saja. Baik saya letak gambar produk ke, laku juga orang nak beli. 


For my lovely Sayf Ali, anything yang terjadi between bunda dan babah, tiada kena mengena dengan Ali. He will always be your only babah in this world. No one can take his place. I will only show you the best and good side about him. Please love and respect him just like you love and respect me. 

And it's okay if your Tok Abah and Tok Mak tak pernah mengaku Ali sebagai cucu sebab seberapa benci sekalipun, diorang tak boleh menafikan yang darah babah juga mengalir dalam badan Ali. Plus, Ali ada Wan dengan Atok, kan? Ramai lagi yang sayang Ali. Sorry baby, sebab terpaksa hadap benda ini sejak dari dalam perut lagi. You're very strong enough. You're fighter to me. Moga Sayf menjadi anak yang soleh, yang membuka laluan syurga buat bunda dan babah. 


Dear Self, whatever it is, Allah with you. Dia Maha Tahu apa yang kau tak tahu. Dia Maha Penyayang dan Maha bijaksana dan mengertilah untuk semua ujian yang kau dapat, itu tanda CintaNya pada kau sebagai hamba dan sebagai penghapus dosa lalu. 

May Allah ease me and my baby. Aamiin. 

Thank you semua yang mendoakan kami selama ini. Hanya Tuhan saja yang dapat membalas semua. 






0 comments:

Post a Comment

babab.net