Friday 12 August 2016

Filled Under:

Penipu Muka Cantik Menipu Orang Lagi- Sebarkan dan Viralkan


Penipu ini sama macam syaitan la. Suka bercakap bohong. Kesian akak ne dah beribu produk dia jual dekat perempuan murka ne. 

PUTRAJAYA - Tergamak seorang remaja wanita menipu seorang peniaga online sebanyak RM970. Namun tidak dinafikan juga bahawa apa yang terjadi itu juga kecuaian diri. Namun begitu, perlukah menipu peniaga untuk menjadikan diri itu cantik? 

Nur Nazirah Aleeya, mengalami kerugian sebanyak RM970 kerana terlalu mempercayai pelanggannya yang bernama Nazamira Noraiana. 

"Ya Allah, macam-macam cara manusia ini nak menipu. Ada yang sanggup bagi detail payment palsu. Total kerugian semua RM970. 

"Memang silap Nur sebab percaya dan tak check balik kemasukkan pembayaran dalam akaun bank oleh perempuan ini. Sedih sebab kaum sendiri yang buat begini," katanya yang turut memberikan peringatan kepada peniaga online yang lain agar berhati-hati. 















"Tak sangka betul, dia sanggup menipu. Dah kita tanya dia dengan elok, dia pergi block Facebook kita pula. Sayang sangat muka cantik tetapi kenapa awak nak jadi penipu dik?" luah Nur kesal. 

Berdasarkan screentshot Facebook Messenger, gadis itu menetap di alamat 1593 Taman Pelagat, Jerteh, Besut, 22000 Terengganu dan nombor telefonnya 016-9560778. 


Beberapa peniaga online yang lain juga turut tampil mendedahkan bahawa individu yang sama juga telah cuba memperdayakan mereka sebelum ini. 

Semoga menjadi pengajaran kepada para peniaga online yang lain. - PIXEL MEDIA





0 comments:

Post a Comment

babab.net